Francja Roanne

Klub Turystyki Rowerowej Ekorama w dniach 21.06-02.07.2007 odbył wycieczkę rowerową do Francji. W dniu wyjazdu 24-ro osobowa grupa rowerowa zebrała się o godz. 8:00 pod Galerią Piastów. Na pożegnanie oprócz uczestników wycieczki przybyli prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski, dyrektor wydziału sportu Zbigniew Rutka, konsultant Urzędu Miasta do spraw kontaktów z zagranicą Janina Lisowska, TV Dami, Gazeta Wrocławska, przedstawiciel marketu Auchan oraz rodziny i przyjaciele wyjeżdżających. Grupa rowerowa ubrana była w stroje rowerowe i koszulki z logo KGHM. Po rozmowach i rundzie honorowej po legnickim Rynku, pożegnaliśmy się z odprowadzającymi i rozpoczęliśmy załadunek rowerów i bagażu na dwa busy z przyczepami. Wyjechaliśmy o godz. 12:00. Pierwszym punktem do zwiedzania we Francji był Lyon. Po dotarciu na miejsce 22.06.2007, zakwaterowaliśmy się w hotelu Formuła 1. Odbyliśmy wycieczkę pieszą w kierunku rzeki Rodan. Następnego dnia, o godz. 10:00 wyjechaliśmy na rowerach w strojach z logo KGHM na zwiedzanie Lyonu. Zachwyciła nas świetnie opracowana komunikacja rowerowa po mieście. Jeździliśmy wzdłuż rzeki Rodan, Saona i po Starym Mieście. Po 4 dniach zwiedzania, wyruszyliśmy do miejscowości Villefranche i po pokonaniu 50 km dojechaliśmy na miejsce. Tam nocowaliśmy również w hotelu Formuła 1. Rano, w dniu 27.06.2007 o godz. 10:00 wyjazd. Jedziemy przez rejon Beaujolais, kwaterujemy w St. Jean-la-Bussiere w przepięknie położonej agroturystyce. To był najtrudniejszy odcinek, ponieważ wspinaliśmy się rowerami ponad 20 km na przełęcz Pilon znajdującą się na wysokości 727 m nad poziomem morza. Sympatycznym właścicielom agroturystyki zostawiliśmy pamiątki związane z Legnicą i KGHM. Dnia 28.06.2007, rozpoczęliśmy ostatnią część naszego wyjazdu, czyli pobyt w Roanne, mieście partnerskim Legnicy. Dojazd był dość łatwy, ponieważ zjeżdżaliśmy z przełęczy i odcinek trasy liczył tylko 30 km. Na miejscu przywitał nas pan Janusz Durda, który reprezentował Stowarzyszenie Polonii Francuskiej w Roanne oraz Klub Rowerowy FFCT Les Cyklotouristes Roannaie (Cykloturyści Roańscy). Następnego dnia przedpołudnie było czasem wolnym dla uczestników wycieczki. Zebraliśmy się o godzinie 13:00 i wspólnie z cyklistami francuskimi zwiedzaliśmy rejon Roanne. Po wycieczce o godz. 18:00 pojechaliśmy na oficjalne przywitanie z władzami Roanne. Odbyły się przemówienia, wymiana drobnych upominków oraz parę toastów w przyjaznej atmosferze. W sobotę, 30.06.2007, Francuzi zaproponowali wyjazd na wycieczkę o godz. 14:00. Wspólnie stworzyliśmy prawie 40-to osobową grupę rowerzystów. Wyglądało to imponująco. Po przejechaniu 60 km po górzystym terenie udaliśmy się na spotkanie z Polonią Francuską. Odbyło się w rodzinnej atmosferze przeplatane starymi polskimi piosenkami. Ostatnim dniem pobytu była niedziela. Poranek spędziliśmy na pakowaniu sprzętu i bagażu. Wyjazd nastąpił o godz. 12:00. Do Legnicy dojechaliśmy następnego dnia, 02.07.2007 w poniedziałek. Ogółem przejechaliśmy na rowerach około 500 km w dość trudnym górskim terenie. Problemy jakie się nam przytrafiły to awaria łożyska w kole. Mieliśmy jedną wywrotkę na rowerze na szczęście bez poważniejszych konsekwencji.