10 lat Ekoramy

Klub Turystyki Rowerowej EkoRama w dniach 20.09.-23.09.2007 na terenie ośrodka OSiR w Legnickim Polu obchodził swoje X-lecie.

Już w porze południowej zaczęli zjeżdżać na teren ośrodka pierwsi goście. Przybyło 6 klubów rowerowych tj. „Włóczęga” z Jasienia, „Lubuszanie” z Zielonej Góry, „Przygoda” z Torunia, „Turkot” z Nowej Soli, „Kierz” z Kierza, „Cyklista” z Gorzowa Wielkopolskiego oraz 5-cio osobowa grupa przyjaciół z partnerskiego miasta Legnicy, Drohobycza na Ukrainie. Gości po przywitaniu przez prezesa klubu Roberta Pireckiego, zakwaterowano i poczęstowano obiadokolacją. Na teren ośrodka przybył również Henryk Zdanowicz z Wydziału Sportu Urzędu Miasta Legnicy.

Następnego dnia tj. 21.09.2007, po śniadaniu około godziny 930 wszyscy wyruszyliśmy w kierunku Legnicy, gdzie czekał na nas przewodnik PTTK pani Mariola Welter. Pani Mariola oprowadzając nas po najpiękniejszych zakątkach miasta, opowiadała ich ciekawą, burzliwą i czasami tragiczną historię. Zwiedziliśmy m.in. Zamek Piastowski, Kościół Mariacki, Katedrę, Kościół Świętego Jana Chrzciciela z Mauzoleum Piastów Śląskich, Ratusz, Akademię Rycerską, Kamieniczki, Kamienicę „Pod Przepiórczym Koszem”, Kamienicę Scultetusa, Palmiarnię, Tarninów i wiele innych godnych zwiedzenia miejsc.

Po powrocie do Legnickiego Pola zwiedziliśmy Kościół Świętej Jadwigi i zespół poklasztorny, potem zmęczeni udaliśmy się na obiad do motelu „Jurta”.

Po dniu pełnym atrakcji przystąpiliśmy do biesiadowania. Przy grillu obsługiwanym przez Romana Pintszera i Andrzeja Serafina (bez nich umarlibyśmy wszyscy z głodu) i piosenkach w wykonaniu przyjaciół z Ukrainy, a potem tańcach, późną nocą udaliśmy się na spoczynek.

W sobotę 22.09.2007 po śniadaniu w koszulkach otrzymanych od prezesa wyruszyliśmy na wycieczkę rowerową w Chełmy. Trasa liczyła ok. 70 km i prowadziła przez Jawor, gdzie zwiedziliśmy Kościół Pokoju zaliczony do światowego dziedzictwa zabytków kultury UNESCO oraz rynek miasta. Dalej podziwialiśmy urokliwe okolice Wąwozu Myśliborskiego, Myślinów, Czartowskie Skały, Pomocne, Sichów, Krajów i Dunino, gdzie odbywały się obchody dnia bez samochodu. Po krótkim odpoczynku, pojechaliśmy do Legnicy. W mieście w kawiarni „Maska” na wszystkich uczestników czekał ciepły obiad z deserem, ufundowany przez Urząd Miasta. Przywitał nas tam gorąco Prezydent Miasta Tadeusz Krzakowski, Zastępca Prezydenta Dorota Purgal i konsultant Urzędu Miasta d.s. kontaktów z zagranicą Janina Lisowska, która również sprawowała opiekę nad naszymi obchodami. Do kawiarni przybyli też inny goście, między innymi były prezes klubu, pani Aleksandra Maksymowska. Po posiłku w miłej atmosferze razem z panią Wiceprezydent ruszyliśmy w kierunku Placu Słowiańskiego, gdzie stowarzyszenie „Ziom” zaprezentowało nam akrobacje na rowerach i deskorolkach. Byliśmy pełni podziwu ich umiejętnościom i wyczynom.

Po pokazie zmęczeni, ale pełni wrażeń udaliśmy się do miejsca zakwaterowania. Tam czekał na nas zespół muzyczny „Zielony Groszek”, który za symboliczną złotówkę umilał wszystkim zabawę. Po zakończeniu koncertu oprawę muzyczną przejął Szczepan Knap. Tańcom nie było końca, ale co dobre i miłe szybko się kończy.

W ostatnim dniu obchodów w niedzielę, prezes klubu podziękował wszystkim za uczestnictwo w naszym święcie i wręczył przedstawicielom pamiątki ufundowane przez sklep komputerowy „Radix”. Po spakowaniu bagażu, ciepło pożegnaliśmy się i wyruszyliśmy w dalszą podróż, tym razem do naszych domów.

Przez wszystkie dni naszych obchodów, oprócz pięknej słonecznej pogody, gościła z nami atmosfera przyjaźni, ciepła i przygody. Było nam miło, że tak dużo bo aż 43 osoby wzięły udział w naszych obchodach, że mimo wielu trudności moralnie i finansowo wspomagał imprezę Dyrektor Huty Miedzi „Legnica” Pan Adam Gąsiorowski. Dziękujemy również naszym sponsorom: „Spreadshirt”, HM „Legnica”, „Radix” oraz Urządowi Miasta Legnicy. To dzięki Wam mogła się odbyć ta impreza.